اهمیت تبلیغات چیست؟اهمیت تبلیغات چیست؟

اهمیت تبلیغات چیست؟

تبليغات چيست ؟

مراحل انتخاب بهترین روش تبلیغات

امروز هر شخصی که در ایران و سراسر دنیا تصمیم به راه اندازی یک کسب و کار کوچک یا بزرگ دارد میداند که برای جذب مشتری به تبلیغات نیاز دارد. تبلیغات به ما کمک میکند که مخاطبان خود را در جریان ویژگی های برتر کسب و کار خود قرار دهیم و آنان را به خرید محصولات و خدمات خود تشویق کنیم . اما از آنجایی که تبلیغات شامل هزینه هایی میشود ما باید نوعی از تبلیغات را انتخاب کنیم که برای ما به صرفه تر باشد . به صرفه یعنی چه ؟ زمانی یک روش تبلیغاتی میتواند به صرفه باشد که باعث افزایش فروش و درنهایت باعث افزایش درآمد ما شود .

تبلیغات یا Advertising شکل غیر شخصی ترفیع است که از طریق رسانه های منتخب به مجرای فروش فرستاده می شود و تحت هر شرایطی لازم است که برند یا صاحب کسب و کار برای نمایش تبلیغات در زمان و مکان مناسب (رسانه و کانال های منتخب) پول پرداخت کند.

تبلیغات از مدت­ ها قبل به عنوان روشی برای ترفیع جمعی مورد استفاده قرار می گرفته که در واقع از طریق آن می توان یک پیام را به تعداد زیادی از مخاطبان برند رساند. اما به مرور زمان و افزایش رقابت این رویکرد ترفیع جمعی باعث بروز مشکل شد، چرا که افراد زیادی در معرض پیام تبلیغات قرار می گرفتند که حتی در گروه مخاطبان هدف هم قرار نداشتند، که نتیجه آن کاهش استفاده ی کارآمد از بودجه ترفیع بود.

امروزه با افزایش رقابت بین کسب و کارها، تبلیغات با رویکرد ترفیع جمعی با توجه به هزینه های زیادی که بر برند متحمل می نماید، همانند گذشته خیلی اثربخش نیست و تبلیغات براساس میزان نفوذپذیری در بازار هدف، به سه دسته تقسیم میشوند.

اجازه بدهید از معنی خود کلمه تبلیغ شروع کنیم؛ تبلیغ یعنی رساندن پیام، اطلاع‌رسانی کردن.

تبلیغات در اصطلاح یعنی پیامی که به مخاطب می‌رسانید تا توجهش را به ایده، محصول، خدمت یا شرکتتان جلب کنید. این پیام در واقع یک فراخوان یا call to action عمومی است که قرار است در چند دقیقه (یا حتی چند ثانیه) ما را مجاب کند که با این محصول تجربه بهتری خواهیم داشت.
قدرت تبلیغات در دنیای امروز

بخوانید:  راه هایی برای تبلیغ محلی

دنیای تبلیغات دنیای عجیبی است. دنیایی پر از پیام‌ها، فکرها و احساس‌ها. ما به هر جایی که می‌رویم و هر جایی که نگاه می‌کنیم، با پیام‎ها درگیر هستیم. تبلیغات کاری کرده‌است که ما دیگر لازم نیست به خودمان فکر کنیم که چند وقت بعد، چه چیزی برای ما جذاب خواهد بود. ما باید روی یک نیمکت راحت بنشینیم و شما با تبلیغات خود به ما بگویید که چگونه زندگی کنیم، دنبال چه چیزی باشیم، چه چیزی بخوریم، خانه ما چه شکلی باشد، چگونه با مردم ارتباط برقرار کنیم یا هر جنبه‌ای از زندگی که برای ما مهم است. این است قدرت تبلیغات.

قبول ندارید؟ حتماً می‌گویید نه من همه این کار‌ها را خودم کرده‌ام؛ اما من می‌گویم از مقاومت کردن دست بردارید، چون دقیقاً چیزی است که اتفاق افتاده است. می‌توانم با یک مثال برایتان ثابت کنم.

انواع تبليغات تجاری در ایران

ما تبلیغات را به دو بخش اینترنتی و غیر اینترنتی تقسیم بندی میکنیم که روش هایی از هر دو این موارد برای همه کسب و کار ها لازم است .

در ادامه بهترین روش تبلیغات

تبلیغات سنتی غیر اینترنتی

چاپ و بخش کارت ویزیت ، بروشور ، کاتالوگ ، تراکت ، هدایای تبلیغاتی
درج آگهی در روزنامه های نیازمندیها مانند همشهری و سایر روزنامه های کثیر الانتشار و تبلیغات در مجله های مختلف تبلیغاتی
تبلیغات در بیلبورد های کوچک و بزرگ داخل و خارج شهر
تبلیغات در تلویزیون یا تیزر تبلیغاتی که بصورت ویدئو در شبکه های مختلف صداوسیما پخش میشود
طراحی غرفه نمایشگاهی و شرکت در نمایشگاه های مرتبط
ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه برای گروهی از مخاطبان یا مردم منطقه ای از شهر که مورد نظر ماست
بازاریابی تلفنی و بازاریابی در سطح شهر ، نمایشگاه ها و …

بخوانید:  راه هایی برای تبلیغ محلی

تبلیغات اینترنتی

طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی
سئو سایت برای حضور در رتبه اول تا سوم جستجوی گوگل
تبلیغات در گوگل که در رتبه اول نتایج جستجو بصورت ویژه نمایش دارد
تبلیغات بنری و تبلیغات کلیکی در وبسایت های پربازدید
انتشار رپورتاژ آگهی در خبرگزاری ها و سایت های خبری پربازدید
ارسال ایمیل تبلیغاتی برای مخاطبان یا گروهی از کاربران اینترنتی
فروش از طریق انواع سایت تخفیف و خرید گروهی
تبلیغات در موبایل ؛ تبلیغات در انواع اپلیکیشن های کاربردی و بازی
تبلیغات در شبکه های اجتماعی ؛ تبلیغات در تلگرام ، صفحات اینستاگرام و …
درج آگهی در سایت ها و اپلیکیشن های نیازمندیها مانند دیوار و …

مراحل انتخاب بهترین روش تبلیغات

کسب اطلاعات کامل در مورد مزایای انواع روش های تبلیغات و بازاریابی
مشاوره با افراد با تجربه
سپردن تبلیغات به بهترین شرکت تبلیغاتی
بررسی بازخورد تبلیغات در مقاطع مختلف و اصلاح روش تبلیغات
تبلیغ توسط انواع روش های مختلف تبلیغاتی بصورت کمپین های تبلیغاتی
افزایش سطح تبلیغات باتوجه به افزایش مشتریان

اهداف اصلی تبلیغات (Advertising)

  • افزایش آگاهی از برند به منظور توسعه جایگاه برند در بازار هدف و فروش بیشتر
  • ترغیب کردن بازار هدف به انجام دادن آنچه که هدف از تبلیغات برند است. (در واقع هدف از تبلیغات ایجاد تشویق بازار هدف به امتحان محصول و یا خرید آن است. برند با انجام تبلیغات، بازار هدف را ترغیب به انجام عملی می نماید که هدف اصلی برند از تبلیغات بوده است.)
  • توسعه و تثبیت جایگاه برند در اذهان بازار هدف، جذب مخاطب بیشتر و جلوگیری از افزایش نرخ پرش مشتریان فعلی.

سه مورد فوق از اصلی ترین اهداف تبلیغات هستند و سایر اهداف تبلیغاتی از این سه مورد نشات می گیرند.

اهمیت تبلیغات چیست؟اهمیت تبلیغات چیست؟مراحل انتخاب بهترین روش تبلیغات

در ادامه بهترین روش تبلیغات

اهمیت تبلیغات چیست؟

در دنیای امروز تبلیغات هم برای مشتریان و بازار هدف سودمند است و هم موجب بهبود کسب و کار برندها میشود.

تبلیغات با دادن آگاهی و اطلاعات در مورد محصول و خدمات به مشتری در تصمیم گیری و انتخاب کمک می کند. تبلیغات هوشمندانه حتی میتواند به بیان تفاوت ها و تمایزات محصولات و خدمات برندها بپردازد.

بخوانید:  راه هایی برای تبلیغ محلی

براین اساس مشتریان بازار هدف باتوجه به نیازشان و بودجه ای که دارند راحت تر میتوانند محصول و یا خدمات مورد نظرشان را انتخاب نمایند. برندهای پیشرو در دنیای امروز میدانند که هرآنچه که در تبلیغاتشان در مورد محصولات بیان می کنند باید واقعی باشد، در غیر این صورت این تبلیغات به نوعی به “ضدارزش برای برند” تبدیل خواهند شد. براین اساس کسب و کارها برای پیشی گرفتن از رقبا در بازار باید محصول بهتر با کیفیت و ویژگی های برتر را توسعه و از طریق تبلیغات به بیان آن بپردازند که این امر به بهبود و توسعه جایگاه آنها در بازار کمک می کند.

در دنیای امروز تبلیغات نقش بزرگی را در رشد اقتصادی جوامع ایفا می کند. تبلیغات علاوه بر آنکه خود صنعتی پویا است، بر میزان فروش و رشد بنگاه های اقتصادی و به طبع آگاهی و خرید بازار هدف از محصولات و خدمات تاثیر می گذارد.

برای بعضی از کسب و کار ­ها امکان دارد تبلیغات در ابعاد کمی انجام شود و به جای آن بودجه ترفیع بر روی موارد دیگری از ارتقا مانند فروش شخصی توسط تیم فروش، هزینه شود. برای برخی از برندهای کوچک تبلیغات ممکن است شامل تبلیغات گاه به گاه یا فصلی و در مقیاس بسیار کوچک، مانند تبلیغ در قسمت های کوچکی از بخش ­های طبقه بندی شده در روزنامه ­های محلی باشد.

اما بیشتر کسب و کار­های موفقی که جدا از کوچک و بزرگی سایزشان بر تبلیغات برای تحقق سه هدف اصلی ذکر شده در بالا تکیه می کنند، اکثرا نسبت به رقبایشان موفق تر هستند و از جایگاه بهتری در بازار هدف برخوردارند. این گونه شرکت ها برنامه های بازاریابی مدونی دارند که تبلیغات بخشی از آن است.

منبع: ویرلن – بیلاودمارکتینگ – نردو – نوین

تراکتماورا بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما Secured By miniOrange